RSS Feed

Raya Ohhh Raya

Posted by Alrasya^Syidah

Biar hilang di dunia fana
Biar hina d mata manusia
Biar semangat semakin tua
Biar akal semakin berusia
Biar jauh kedudukan kita
Biar jurangnya pangkat kita
Jgn tergadai silaturahim antara kita
~Salam Aidilfitri~


Hari raya yang di nanti telah pun tiba, pejam celik dah hampir selesai aku lalui hari pertama beraya bersama family tersayang..yahoooooo..dah beso2 pun aku masih dapat duit raya..bestnya..
alhamdulillah dapat gak aku beraya ngn family aku thn ni sama seperti tahun2 yg lepas..

Riuh sungguh suasana di rumah ku..kedengaran suara putra dan putri (anak buah aku) bermain..kadang ilang gak kesabaran ku melayan kerenah imran(putra yg paling nakal), mana x nya brooch yg sepatutnya aku pkai raya pertama di rosakkn nya..adoi la imran, acu rasa cam nak sekeh jew..tp x sampai aty lak sbb kasih syg aku melebihi tahap kemarahan aku wktu tu ^_^

Izzah (Putri), plak asyik meragam plak pg tu..tapi apa2 pun kehadiran Mohammad Imran & Nur Izzah Insyirah menceriakan suasan di hari raya...diaorg la yg paling bnyk dapat duit raya..eheheh..Hmmm..tapi *_* yg sedihnya, raya pertama dlm kul 2ptg kakak dan abg aku semuanya bertolak pulang ke kampung mentua mereka..uwaaaaaaaaaa....nmpknya aku la yg kena wat kontrak cuci pinggan dan layan tetamu yg dtg ke rumah..mak n ayah sure layan tetamu..AKU... uwaaa CUCI PINGGAN..eheheheh..

Alhamdullillah, masalah yng aku alami akhirnya menemui jln peyelesaian. Betul kata mak, jika ada masalah mohon la pada YG ESA insyaallah masalah kita akn selesai dgn izin~nYa..Tima kasih mak sbb owes bg smgt untk adik...LOVE u so much...muahhhkss.

Hmmm..aku nak kongsi lirik lagu dari kump dehearty berjudul wanita istimewa. 1st time aku dgr lagu ni aku terus suka..hahah lagu ni khas untuk sahabatku kaum hawa, sesungguh kita begitu istimewa...untuk kaum adam cuba la hayati lirik serta lagu ini, ia nya amat bererti dan bermakna :) wanita di jadikan untuk di jaga, di hormati, dan di kasihi.


~WANITA ISTIMEWA~

Kau digelar sebagai penyeri dunia

Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa


Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh
Tercipta engkau dari rusuk lelaki


Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat di bahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok

Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita mengharap pada yang binasa
Engkaulah wanita istimewa


Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan
kecantikan





Hopefully korang appreciate kaum hawa yea..^_^ kaum adam juga punyai keistimewaanya *_*.

0 comments: