RSS Feed

Dugaanku dari~MU

Posted by Alrasya^Syidah

Apabila semua jalan keluar terasa buntu oleh anda
maka fikirkanlah janji yang ada dalam alam nasyrah (surah Al-Insyirah)

Bulan ini adalah bulan yang begitu menguji tahap kesabaran ku serta menguji tahap ketabahan ku..Rasanya tak perlu aku ungkapkan apa yg berlaku. Aku tak pernah terfikir yang aku akan di uji oleh Allah SWT dgn ujian yg begitu hebat..mgkin bg kalian ujian ini tidaklah sehebat mana namun bg ku ia adalah 1 ujian yg besar dalam kehidupanku sepanjang aku meniti perjalananku selama 21 tahun ini.
Aku tak tahu bagaimana aku akan menghadapinya namun yang pasti aku sedang menghadapi kenyataan yg terbentang di hadapanku...Ya Allah begitu besar ujian~Mu kepadaku, namun ku pohon padamu agar di berikan kekuatan untuk mengharungi dugaan ini..Namun aku bersyukur sgt sbb aku ada family yg owes support aku bila aku hadapi masalah..cuma buat masa sekarang fikiran ku tergangu.
Mak owes pesan jangan pk bnyk sgt, doa pada Allah insyaallah segala permasalahan dapat di selesaikan kerana Allah yg menduga kita dengan masalah dan dengan~nYa juga permasalahan itu dapat di selesaikan kerana Allah sudah menetapakan apa yang terjadi. Hmm, aku tahu mak risau bila tgk aku owes pikir tntg masalah, mgkin mak takut kesihatan aku akn kembali terganggu seperti dahulu.
Mcuk, kata mgkin x dew rezeki aku & mgkin ada hikmah di sebalik apa yg telah berlaku. Yea, aku tahu...aku akui..namun mengapa sukar untuk aku tempuhi...?????????  Life is something hard if we used to be hard..we can change our faith but if we try hard..we owes mite change it bcoz Allah owes with us..kata2 ini di berikan seseorg kepada ku...terima kasih duhai teman..
Semoga aku tabah dalam menempuhi dugaan yg seterusnya..
Buat ayahanda & bonda tercinta terima kasih adik ucapkan sebab selalu ada di samping adik tak kira bagaimana pun keadaan adik. Inysa~allah, akan adik balas jasa kalian.
Buat kedua2 kakak ku dan abg ku yg tersayang, pertolongan yg kalian hulurkan teramat bermakna dan akn ku kenang selamanya. Terima kasih susah payah untuk adik. Moga tali persaudaraan kita akan mewangi seharum setanggi syurga.
Buat mcuk , hmmm thanks coz owes layan segala karenah2ku yg kadangkala ku tahu ia menguji tahap kesabaranmu..n tima kasih ngn kata 2 hari itu..maafkan aku kerana air mata ini x mampu ku tahan di saat itu..
Buat teman2 ku, maaf aku kerna ku tidak berkongsi tentang hal ini dengan kalian kerana aku tidak mahu membebani kalian dengan masalah ku.. Moga kalian mendapat dan berada di bawah naungan yang maha Esa..
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR & BATIN

0 comments: