RSS Feed

Ku layangkan tinta ku yang pertama : Kebahagiaan itu ada...~

Posted by Alrasya^Syidah

Hidup ini terlalu singkat untuk membenci.
Dekat kan diri pada Ya~Rabbi
Insya~ALLAH keBahAgiaN itu pasti menghampiri

Seseorg tidak mungkin mendapatkan kebahagiaan kecuali dari dirinya sendiri..hmm..aku masih mencari dan terus mencari adakah masih ada sinar kebahagiaan buat ku..ku cari dlm tiap solat ku..alhamdulillah ku temui kedamaian di situ…kedamaian hati..

Apabila kita telah dpt memahami erti kehidupan ini, kita akn mampu mengeksploitasi bnyk hal yg berguna dari dlm jati diri kita dan dpt membebaskan diri dr pelbagai penyakit yg menganggu ksihatan fizik dan kejiwaan kita dgn berbekalkan pengetahuan, potensi, dan kesabaran..Hmm oleh itu kita perlu tahu dan memahami apa erti kehidupan kita..

Syukur ke hadrat illahi, walaupun aku sering shja di uji kanan dan kiri aku masih kuat menghambakn diri pada Ya~Rabbi..walaupun kbhagiaan yg sering ketemui hnya dtg dan pergi meninggalkn sekeping hati namun aku masih bersyukur kerna Ya~Rabbi masih lagi sudi menghadiahkn kebhgiaan buat diriku ini..

Ku temui lagi kebahagiaan yg di kurniakan dari illahi..Ku harapkan kbhgiaan yg d beri akn bersemi hingga nadi ini terhenti..Ku tak mahu lgi berkeluh-kesah dan berputus asa kerna menyerah kan diri kpd kesdihan dan permasalahan merupakan permulaan awal kpd kehancuran..aku tak mahu akn kehancuran..dan aku juga x mahu berimplikasi pada kegagalan dan kelemahan.

Ku tidak mahu menunggu dtgnya kbhgiaan untk ku dpt tersenyum, tp ku akan tersenyum agar memperoleh kbhgiaan..moga kbhgiaan ini berpanjangan dan tidak seperti kbhgiaan yg aku peroleh suatu ketika dulu yg hadir bagaikan pelangi..






0 comments: