RSS Feed

hari malang tahap tenuk..

Posted by Alrasya^Syidah

Rutin harian aku seawal pg bila tepat jam 8pagi,aku masuk keja..duduk ja kat meja aku tu..kompom ramai peminat serbu..kalu setakat sorang dua tu kira x heran sgt la..nih boleh di katakan lebih dari 50org..entah2 lebih..perghh..kalah artis2 tempatan..Mood pepagi ala2 ceria la kan, dengan senyuman yg agak manis setelah di campur ngn susu pekat manis aku pun kata.." Sabar..sabar..duduk dulu ya..klinik baru ja bukak,sekarang kita baru ja nak mula pgil nama pesakit".. Haishhh dalam aku duk suruh sabaq ada gak yg tak faham bhsa..boleh duk berdiri wat ala2 tugu negara kat depan kaunter aku,bikin semak ja..

Dlm duk suruh diaorg duduk tepon plak duk melalak suruh aku jawap...sebagai seorg pekerja yg berdedikasi (berdedikasi la konon), aku pun jawap la..Hello Good Morning...bla..bla..(greeting baik punya)..tetiba mcm kilat belum habis aku abiskan percakapan aku,org yg tepon tu ckp tnpa henti...sekali dia ckp cina la..sepatah apa pun aku x phm..dia ingat aku seangakatan ngn dia kot..haishh...Aku pun kata ah..aunty kita ckp bhsa melayu ya...kita rakyat mlsia..huh...~hahah

Belum abis aku ckp ngn aunty dlm tepon tu, dah ada dah 2..3..peminat aku duk berdiri cam tiang bendera kat depan meja..selesai ja ckp ngn aunty tu..salah sorg peminat aku tnya.." Suster,kapan mau pgil nama sy..udah lapar ni.." haishhh jam baru kul 8.05,klinik baru ja bukak dah mengadu nak mkn..depa ingat aku nih x lapaq ka..Aku wat derk ja...mls layan..kalau aku layan makin bnyk pertnya yg bakal dyaorg tnya..

Kekadang tu, aku rasa cam aku nih kaunter tmpt pertnyaan bg org2 yg kehilangan "ORANG".. haishh dah mcm kat shopping kompleks yg mak ayah yg hilang anak plak..tp nih terbalik..anak2 cari mak ayah diaorg..
"Suster,ada ngak nampak ayah saya namanya..baju warna..bla..bla.." perghh ngat aku nih cari org2 yg hilang ka..1 keja plak aku duk p cari mana mak ayah dyaorg g..bikin tension ja ah...

Yang aku amat2 "berangin" ari ni sbb KENTUT..huh..pas lunch time,meja aku masih sama d kerumuni peminat2 tp x seramai tiap pagi..tp ramai anggaran kasar aku mgkin melebihi dari 15org...duk tnya aku itu..ini..bla..bla..bila nak masuk la..bila nak sampai giliran diaorg la..bla..bla..mcm2 la...pastu aku terhidu sesuatu yg agak super dupper busuk ah,kalau aku tggu lama kat c tu kompom pengsan(wat teruk sgt..hahah)..huhu..sapa la yg melepas kentut..entah2 cirit sekali apa..gila busuk.. nak tuduh sapa???x kan aku plak kan..aku sudah semestinya x..nih mesti salah sorg dri peminat yg kerumuni aku..haishh..aku terus angkat kaki tgalkn dyaorg yg masih x abis2 duk tnya mcm2 soklan..

Ikutkan ati aku..nak ja aku guna maikropon tu & wat pgumuman.."Barang siapa yg kentut sebentar tadi sila masuk ke bilik doct sekarang" hahahah..nk tgk sapa yg mengaku..yalah..semua duk sbuk tnya bila leh jumpa doct..huh..Ingatkan dah settle la pasai bau2 yg x meyenangkan..rupa2nya ada g..haishh...ada sorg minah, pakai ala2 diva..jalan menuju ke arah aku ngn penuh keyakinan la..kononnya mcm "gaya mutu & keunggulan"..bukak ja mulut nk tnya soklan kat aku..tiba dia sendawa..perghhhhhh...aku cam nk sekeh tnpa henti ja dia..sekali bau durian daaaaaaaaa....adesss..malang nasib aku dpt jumpa ngn org2 yg mgkin lupa tatasusila..dah la x say sorry..dia terus ckp ngn aku bla...bla..bla...bla...

Bikin aku panas ja..walaupun tmpt keja aku ada aircond tp sbb peminat2 yg sering kali wat aku penat & hampir jadi gila ngn kerenah dyaorg wat aku suasana yg d lengkapi ngn aircond terasa cam aku duk kat bwh sinaran matahari..(ceewaahh ayat)....~

1 comments:

  1. ai_qirana

    ayakkkk klakarnyer shidah....hehehe~_~. tegerak bca blog shidah arini, tgk2 ade yg mencuit hati lak ;p~ anyway..byk2 besabarlah sbb kerenah org ni mcm2~