RSS Feed

Penting diri sendiri

Posted by Alrasya^Syidah

Bila tiba ja ari jumaat mesti aku happy..muka tetiba jd suci murni..hihi..mood yg rasa nak marah terus jadi sejuk mcm baru keluar dr peti sejuk*_*  sbb tiap ari jumaat aku keja HALFDAY..cam biasa la, semangat awal2 pagi.. aku bgun..mandi..sembahyang subuh..bersiap..n terus pecut g keja ^_^ ngn harapan ari ni semua patient2 x mengubah mood aku yg sedia happy n ceria ni..

Sampai ja kat tmpt keja x yah nk story morry ah cam biasa peminat mesti ada x pernah la x ada,n kalau x da..aku ngn kgkwn akulah org yg paling bhgia..hihi..semua berjalan ngn lancar la..Nampaknya patient2 pg ni betul x buatkan jiwa aku kacau..hahahha..adakah mereka mengerti bhwa aku x nak mood aku tercalar..ceewaahhh ayat x bleh blah..

Dari jauh aku dah nmpk dah ada sepasang suami isteri jalan beriringan,kira cam seiring dan sejalan la..d samping diaorg tu ada sorg perempuan tua duduk atas kerusi roda, aku kira2 mgkin perempuan tua tu mak kpd suami isteri tulah..kalau x mak kpd si suami mgkin mak kpd si isteri..ahhhh,yg tu aku x mau ambik tau..yg aku nk bg tau kat c ni..ngn kehadiran diaorg terus mood aku yg ceria ala2 saluran ntv 7 saluran ceria anda tu terus ja berubah..berangin aku..nak tau kenapa???

Perbualan aku ngn diaorg...

"Cik, ini mak saya..nama..(............),dia nak jmpa ngn doct (bukan nama sebenar), kitaorg dah buat pendaftaran. Nanti cik boleh tak tolong tengok2kan mak saya ni..kitaorg nak p mkn..Mak sy x boleh jalan so lepas dia dah settle jumpa doct boleh x bwk dia g XRAY DEPT"

Huhuhu...sapa x berangin wey..aku hangin bukan sbb nak kena jgn makcik tu, aku berangin sbb dyaorg wat aku cam rumah org tua2 plak..haishhh...dah tu nak suruh aku g hantar mak dia g c tu lah..c ni lah...bukanlah 1 bebanan untuk aku jaga makcik tu tapi aku bukan kena tgk makcik tu sorg tp berpuluh patient lg..kalau jd papa kat mak dia,aku plak yg d perslahkan..huhu..

"Boleh,x Encik tggu sekejap.."ringkas ja aku jawap..
"Kitaorg lapar ni, pergi sekejap ja..Cik tolong ya.."

Arghzzzzzzzz...rasa cam nak ja aku bertukar jd raksasa..haiyaaaaaaaaa..Dyaorg blah camtu ja..Aku tgk la muka mkcik tu cam sedih ja. Aku tnya lah sama ada dia dah mkn @ x..dia jawap x...
Bertambah lg la marah aku..Anak apa diaorg ni,g mkn sedap2 tgal mak sesorg kat c ni....huhu..........Dulu kecik2 mak kita sangup berlapar sbb nk bg kita mkn tp skrg bila dah besar di tgalkn mak plak..

K lah,nnt aku story g..rosak mood aku~

0 comments: