RSS Feed

bila jemari ku berbicara...

Posted by Alrasya^Syidah



Assalamualaikum..aku mulakan butir bicara ku dengan berkongsi apa yg dirasa...Andai aku tahu ini saat terakhir aku melihatmu terlelap,
aku akan memeluk erat dirimu, aku akan memohon kepada Tuhan untuk melindungimu.
Andai aku tahu ini saat terakhir aku melihatmu kau meninggalkan rumah, aku akan memelukmu. Andai aku tahu ini saat terakhir aku mendengar seruan doamu,
aku akan merakam setiap gerakan, setiap tatapan, setiap senyuman, setiap ucapan, agar aku dapat mendengarnya lagi, setiap hari.
Andai aku tahu ini saat terakhir,
akan kuluangkan waktu mengatakan kepadamu “Aku mengasihimu” meski kau sudah mengetahuinya.
Andai aku tahu ini saat terakhir kita, moment terakhir kita,
Aku akan di sisimu, berada bersamamu sepanjang hari daripada berpikir
“Ah, aku yakin kesempatan lain akan datang, jadi kubiarkan saja hari berlalu.”



Tentu saja akan ada hari untuk memperbaiki segala hal,
dan kita akan punya kesempatan kedua untuk melakukan segala hal dengan benar.
Ah, tentu saja akan ada hari lain bagi kita untuk mengucapkan, “Aku mengasihimu.”
Dan tentu saja akan ada kesempatan lain untuk saling mengatakan, “Dapatkah aku membantumu?”
Namun bagiku, tak ada lagi kesempatan itu!

Esok tidak dijanjikan kepada siapa pun, tua atau muda.
Hari ini mungkin menjadi kesempatan terakhir kita untuk memegang erat tangan orang yang kita kasihi dan menunjukkan perasaan kita.
Jika kita menanti hari esok, mengapa tak kita lakukan sekarang?
 Kerana jika hari esok tak pernah datang, kita pasti akan menyesalinya seumur hidup
kerana tak ada waktu lagi untuk senyuman, percakapan, pelukan, ciuman,
kerana kau terlalu sibuk memberi orang itu apa yang menjadi harapan terakhirnya.
Kerananya peluklah erat orang yang kita kasihi, teman-teman, keluarga,
dan biarlah dia ketahui betapa diri ini mengasihinya, dan ingin mereka berada dekat dengan diri ini.


Gunakan waktu yang ada untuk mengatakan
“Maaf,”
“Silakan,”
“Maafkan aku,”
“Terima kasih,”
Atau bahkan
“Itu tidak perlu,”
“Tak apa-apa.”
 Kerana jika hari esok tak pernah datang, kita tak perlu menyesal sekarang.
Andai esok aku mati, masa lalu tak dapat kembali, dan masa depan tak mungkin lagi akan datang..

Seribu kemaafan aku hulurkan kerana aku x pernah jadi yang terbaik untuk semua..Aku dah cuba untuk puaskan hati semua org, aku cuba untuk x menyakiti hati insan2 yg mgenali aku tp aku gagal...Aku cuba agar x menyakiti hati insan lain,namun tanpa belas kasihan hati aku yang di sakiti..hati aku yang di calari..CUKUP!!! CUKUP!!! AKU X INGIN LAGI D SAKITI!!!!! Aku mohon agar jangan cuba sesekali mencari kesempurnaan dlam diri seseorg itu, kerana itu x mgkin akan terjadi..kerana semua manusia tidak sempurna..~

 
Beberapa mggu lalu,aku dah lupa bila kejadian tu..,ada sesuatu yang terjadi d ruangan facebookku, yg membuatkan aku dilanda berbagai rasa..terkesima+sedih+kecewa... Sebaris kata yang benar2 menguji benteng kesabaran yg aku jaga selama ini..Saat itu,bergenang empangan kolam mata ku..Begitu sekali tuduhan darinya buat ku..Alhamdulillah, aku masih mempunyai kekasih hati begitu memahami yg buat aku tegar dengan segala tuduhan yang di beri..BIARKAN APA SAJA YANG NAK DI KATAKAN..ITU HAK DIA..MULUT DIA..JARI JEMARI DIA..Buat hamba allah yang hanya aku sendiri tahu siapa dia, aku memaafkan segalanya..hatiku bukan sekeras mahupun setajam kata2 yang lahir dari hatimu itu..Sebb bg aku kau juga manusia sama yg tak pernah sempurna. Aku x ingin punyai secebis dendam menguasi hati ku dan aku x mahu menghakimi apa yang terjadi, biar ALLAH sja yang mengadili..Yang aku tahu,apa yg ALLAH SWT telah takdirkan untuk ku adalah yang terbaik.


Kenapa kau datang kembali kononnya cukup sekadar menjadi sahabat sejati,tp kau hadir mempunyai misi..misi yang aku sendiri x pasti namun misi tu cukup membuatkan diri ini rasa di sakiti buat kesekian kali. Untuk apa kembali setelah hati ini benar2 bahagia..Jika hamba allah itu masih mengintai2 d sebalik ruanganku ini..untuk terakhir kali aku seru kau PERGI....!! Jangan kau menjelma lagi dlm hidup ku. Persetankan apa yg hendak di katakn yang penting aku BAHAGIA di samping insan yg benar2 myintai ku..benar2 bahagia d samping keluarga yg amat menyanyangi diri ku.


Malam ni banyak sungguh yang aku coretkan, aku sendiri x tahu kenapa..yang pasti aku ingin meluahkan apa sja yg terpendam selama ni..haishhhhhh...Aku hanya insan biasa yang punyai sekeping hati punyai satu ceritera suka & duka...andai aku tiada lagi,jangan khuatir..jangan risau insan2 yg mengenali kerana apa jua kesalahan yg di lakukan telah aku ampuni seikhlas hati..cuma aku sja yg risau masih ada kah kesalahan ku yang kalian blum maafi jika pernah suatu ketika dulu aku calari hati insan2 yang aku kenali..SALAM KEMAAFAN..

0 comments: