RSS Feed

PINJAMAN KASIH DARI ILAHI BUAT DIRI KU

Posted by Alrasya^Syidah




Allah Yang Maha Pemurah, terima kasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan hambaMu ini dengannya.

Syukran Ilahi untuk saat-saat indah yang boleh aku dan dia nikmati bersama.
Syukran Maha Mengasihi untuk setiap pertemuan yang boleh aku dan dia lalui bersama.
Syukran untuk setiap saat-saat yang berlalu.
Syukran untuk pinjaman kasih sayangMu ini
HambaMu si kerdil ini datang bersujud dihadapan-Mu,
Sucikan hati Ya Allah, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana-Mu dalam hidupku ini
Maha Mengasihi, jika hambaMu ini bukan pemilik tulang rusuk si dia,
Usahlah Engkau biarkan si kerdil ini merindukan kehadirannya.
Usahlah Engkau biarkan hambaMu melabuhkan hati di hati si dia.
Kikislah pesonanya dari pelupuk mataku dan usirlah dia dari relung hati kerdilku
Sedarkanlah aku bahawa dia adalah hanya kurniaan pinjaman dariMu dan hanya Engkau berhak untuk memberi dan mengambilnya dariku
Tetapi ya Allah Maha Mengetahui,jika telah diciptakan dia pinjaman kasih untuk hati kerdilku ini,satukanlah hati aku dan dia
Bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seutuhnya.
Berikan aku kesabaran, ketekunan, dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya.
Peliharalah dia agar dia juga mencintai, mengerti dan mahu menerima aku
dengan segala kelebihan dan kekuranganku sebagaimana telah Kau ciptakan.
Yakinkanlah dia bahwa aku sungguh-sungguh mencintai dan rela berbahagi suka dan duka bersamanya
Allah Yang Maha Kekal, sesungguhnya Engkau sentiasa memberikan yang terbaik untukku.
Allah Yang Maha Pengasih,sesungguhnya aku menyedari dia adalah kurniaan pinjaman dariMu untuk diriku,
Sesungguhnya Engkau yang Mengetahui terbaik untuk setiap hambaMu
Ajarlah dan berilah aku ketenangan untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan.

Amin....


~Saya cintakan dia..Namun,biar sekuat mana hati saya menyintai dia, saya pohon agar Maha Pengasih melenyapkan perasaan itu sekiranya dia bukan ditakdirkan untuk saya..~


Syidah

0 comments: